Zajęcia matematyczno-przyrodnicze
Temat: "Plazmoliza? A co to takiego?" Obserwacja zjawiska plazmolizy.
Zajęcia zaczęliśmy od ćwiczenia pt.: "Ogół-szczegół". Było bardzo ciekawie!
Następnie zaczęliśmy indywidulnie pracować w oparciu o formularz: "Sprawozdanie z przebiegu badania".
A oto SPRAWOZDANIE ZBIORCZE Z PRZEBIEGU BADANIA
Problem badawczy: Czy szybkość przebiegu zjawiska plazmolizy zależy od stężenia roztworu?
Hipoteza: Im wyższe stężenie roztworu tym szybciej zachodzi zjawisko plazmolizy.
Materiały: mikroskopy, zestawy preparacyjne, szkiełka podstawowe, szkiełka nakrywkowe, zlewki laboratoryjne wysokie 400 ml, cebula czerwona, cukier, sól spożywcza, woda,
Przebieg badania:
Pracowaliśmy na pięciu stanowiskach. Oto schemat naszych działań:
Pracowaliśmy na pięciu stanowiskach. Oto schemat naszych działań:
1. Przygotowanie roztworów hipertonicznych
Bartek i Martyna przygotowują roztwory hipertoniczne
2. Przygotowanie preparatów mikroskopowych
Jakub i Michał przygotowują preparaty mikroskopowe
3. Obserwowanie preparatów
Obserwujemy zjawisko plazmolizy
4. Wykonywanie rysunków
Martyna i Jakub sporządzają rysunki
Wnioski: Roztwory hipertoniczne wywołują zjawisko plazmolizy. Niestety nie udało nam się stwierdzić zależności między stężeniem roztworu a szybkością przebiegu zjawiska plazmolizy.
Najciekawszym momentem zajęć była obserwacja zjawiska plazmolizy. Było to dla nas fascynujące przeżycie. Zjawisko plazmolizy było wywołane przez nas!
Pozdrawiamy, Mastersi
.........................................................................................................
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz