Piątek, 20 marca 2009 r.
Spotkanie 17

Zajęcia matematyczno-przyrodnicze
Temat: "Plazmoliza? A co to takiego?" preparowanie i mikroskopowanie.

Witamy!
Dzisiaj naszym głównym celem było wykonywanie preparatów mikroskopowych i mikroskopowanie.

Pracowaliśmy na 5 stanowiskach według schematu:

  • przygotowanie mikroskopu do pracy,
  • przygotowanie preparatu mikroskopowego,
  • obserwowanie preparatu,
  • uporządkowanie stanowiska,
Mikroskopujemy

Obserwowane preparaty mikroskopowe:

  • Stanowisko I: krew człowieka,
  • Stanowisko II: komórki skórki cebuli i liścia moczarki,
  • Stanowisko III: aparaty szparkowe trzykrotki,
  • Stanowisko IV: miąższ gruszki i ziemniaka,
  • Stanowisko V: własny włos i pył kredowy,

Oto najciekawsze preparaty uzyskane w monitorze za pomocą kamery mikroskopowej:









od lewej: włos i komórki skórki liścia cebuli,






rozmaz krwi ludzkiej,






od lewej: aparaty szparkowe trzykrotki oraz

pył kredowy,


Ważnym punktem zajęć była analiza terminów: dyfuzja, osmoza, plazmoliza, roztwór hipertoniczny, hipotoniczny i izotoniczny.


Pozdrawiamy, Mastersi
.........................................................................................................

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz